Az online marketing világában egyre nagyobb hangsúlyt kap a minőség. Ezért sem mindegy, hogy a keresőoptimalizálás – egyéni igények figyelembevételével készül vagy csak sablonok alapján összeállított szolgáltatást kapunk a pénzünkért cserébe. A két módszer közötti különbség ugyanis szemmel látható. Ahhoz, hogy egy oldal a fontos kulcsszavakra előkelő pozíciót foglaljon el a keresőben, több tényező hatását is figyelembe kell venni. Ami az egyik projekt esetében működik, az könnyen lehet, hogy egy másiknál már nem válik be.
Ezek az apró, ám döntő fontosságú faktorok teszik eredményessé azt, amikor a keresőoptimalizálás – egyéni igények alapján megy végbe. Hiszen nem mindegy az sem, miszerint az oldalunknak milyen sűrű mezőnyben kell megállnia a helyét, de az is kardinális kérdés, hogy technikailag minden szempontból megfelelő-e a működése. Nem is kérdéses tehát, miért is olyan fontos, hogy a keresőoptimalizálás – egyéni igények szerint történjen.
Hiszen ezen múlhat a sikere annak, miszerint a keresőben elfoglalt pozíciót meg tudjuk-e tartani hosszútávon. Emiatt aztán nem is egyszerű kiválasztani a mezőnyből azt a szakembert, akire rá merjük bízni a keresőoptimalizálás kényes feladatát. Ahhoz ugyanis, hogy valaki valóban profivá válhasson, rengeteg tapasztalatra van szükség, amire csak hosszú évek alatt lehet szert tenni. A legtöbbször bele sem gondolunk, ám a keresőoptimalizálás már több mint két évtizede az online marketing szerves része.
Ennek ellenére, hivatalos képzések nem igazán léteznek, így a tudás az esettanulmányok vizsgálatából és a folyton változó trendek nyomon követéséből szerezhető meg. Ahhoz, hogy minden projekt sikeres lehessen, ez nem elég. A keresőoptimalizálás magába foglalja a szövegírást, bizonyos fokú fejlesztői ismereteket – hiszen csak így szűrhető ki egy banális hiba az oldalon – és bizony némi grafikai tudás sem árt, mert a látvány szerepe szintén sokat nyom a latban. Már ennyiből jól látszik mennyire komplex szakma és éppen emiatt kell minden esetben profi specialistákra bízni a feladatot.