A keresőoptimalizálás sikeressége több tényezőn áll vagy bukik. A háttértennivalók közül a technikai SEO legalább annyira fontos, mint a konkurenciaelemzés vagy kulcsszó kutatás. Az audit során az kerül megállapításra, hogy a megrendelő weboldala technikailag megfelelően fel van készítve arra, hogy az optimalizálás a saját medrében folyhasson. A technikai SEO egyrészt rámutat a hiányosságokra, másrészt pedig ezáltal a szakemberek hasznos tanácsokkal tudják ellátni a cégvezetőt, hogy miben is kéne változtatni. Amennyiben a honlap tulajdonosa hajlandó követni az útmutatást, akkor onnantól kezdve sínen van az ügy, mert ez azt jelenti, hogy a SEO szakértő kezébe adta az irányítást, ami a marketingstratégia felállítását és kivitelezését egyaránt magába foglalja.
A technikai SEO tehát megalapozza azt, hogy az egész keresőoptimalizálást eredménnyel lehessen lebonyolítani. Ez a folyamat semmiképp sem összetévesztendő a weboldal elemzéssel, mert ilyenkor legfőképpen a szoftver beállításokat, valamint a képfájlokat szokták ellenőrizni, majd annak alapján döntik el, hogy szükség van-e valamilyen komolyabb változtatásra. A legkiélezettebb harc a különböző piacokon a fővárosban és környékén van, éppen ezért a SEO Budapest területén különösen nagy jelentőséggel bír. A keresőoptimalizálás konkrét földrajzi térségekre is lefolytatható, így akár Budapest egyes kerületeire is rá lehet összpontosítani. A SEO Budapest városában valóságos iparággá nőtte ki magát az utóbbi években, hiszen mindenki törekszik a legkiválóbb pozíciót megszerezni a Google találati listában. Legyen szó webáruházról vagy csak egy termékeket, szolgáltatásokat bemutató és promotáló oldalról, a helyi keresőoptimalizálás nagy fellendülést hozhat egy-egy fővárosi vállalatnak. A SEO Budapest területén is hódít és azt lehet mondani, hogy a marketingcégek között is valóságos versenyhelyzet alakult ki. Sokszor itt is az szokott dönteni, hogy ki tudja olcsóbban elvégezni az optimalizálást, ám ez ennél a feladatnál nem vezet okvetlenül pozitív végkifejlethez.