Köztudott, hogy a gyerekek tanulási stílusa lényegesen megváltozott az informatikai alkalmazások megjelenése óta. A gyerekek nagy hányada vizuális úton tanul a legkönnyebben, nem beszélve arról, hogy mindez játszva, virtuálisan is megoldható. A VR alkalmazások egyre fejlettebbek, most már nem ritkaság, hogy az iskolákban digitális módon kerül kivetítésre az elsajátítandó lecke. Képzeljék el, mekkora behatással lehetne a diákokra, ha a virtuális valóságban közösen részt vehetnek egy történelmi sétában, ahol konkrét események tanúi lehetnek a múltból.
Arra is lehetőség van, hogy a VR alkalmazások segítségével elmenjenek különböző földrajzi helyekre, melyeket a valós életben soha meg nem közelíthetnek, égitestek, óceánok mélységei, magas hegyormok. A virtuális alkalmazások valósághű kísérletek elvégzését szimulálhatják, kiküszöbölve a veszélyes robbanásokat, magas hőmérsékleti tényezőket. A VR alkalmazások olyan dolgokat mutathatnak be, melyek meghatározóak lehetnek a pályaválasztásban. Persze, mindez még csak most kezd kialakulni, de ez a jövő szava!